“Naše bolske priče” – mještani kao najbolji promotori destinacije
11.04.2022.
Svaka je kriza i prilika, i to su izvrsno prepoznali u Turističkoj zajednici općine Bol koja je u vrijeme prvoga lock-downa pokrenula zanimljiv projekt naziva Naše bolske priče. Bila je to je prilika za novu turističku paradigmu, nove održive i zdrave temelje, redefiniciju turističkog proizvoda, rebrendiranje i repozicioniranje, svojevrsni reset. Kako bi naglasila zajedništvo, podršku i važnost lokalnih stanovnika, u čiji je DNK upisan turizam, turistička zajednica je okupila lokalne ljude koji žive za i od svoje zemlje ili mora, kako bi poslali svojim gostima, no i svim budućim posjetiteljima ovog pitoresknog mjesta, na jugu otoka Brača, jednostavnu poruku – Vidimo se u Bolu!
– Projekt ‘Naše bolske priče’ započet je u pandemiji, tijekom prvoga zatvaranja, u vrijeme kada smo htjeli probuditi optimizam kod lokalnog stanovništva koje nije znalo hoće li sezone biti i u kojem obliku. Okrenuli smo priču za 180 stupnjeva i uključili lokalnu zajednicu u promociju svoga mjesta – jer tko će bolje promovirati mjesto od njegovih mještana? Na taj smo način željeli biti u prvome redu izvorni, originalni i autentični, pojasnio je Markito Marinković, direktor Turističke zajednice općine Bol.
Materijal je sniman 2020. godine u dvije etape: u prvoj etapi, u kojoj je snimljeno 12 priča, sami djelatnici turističke zajednice snimali su mobitelima. Bilo je to tijekom prvog lock-downa, kada na Bol nisu mogli dovesti profesionalce. U drugoj etapi profesionalna ekipa snimila je još deset priča. Time je Turistička zajednica općine Bol dobila kvalitetnu produkciju, kvalitetne male filmove s kojima su se prijavljivali na međunarodne festivale turističkih filmova.
– Tako je naša priča o windsurfingu osvojila nagradu u Berlinu. I ove smo godine konkurirali jednim filmom za Golden City Gate nagradu, koja se dodjeljuje u sklopu ITB-a u Berlinu. Radi se o filmu Bol and Culture, kojim pokazujemo da nismo samo destinacija mora, sunca i aktivnog sporta, nego da ljudi znaju kako imamo i bogato kulturno nasljeđe koje promoviramo i prezentiramo gostu, dodao je Marinković.
U fokusu projekta su isprva bili lokalni ugostitelji, mali proizvođači, iznajmljivači i mali hotelijeri, no priče su tijekom godina evoluirale i dalje. U prvoj su etapi u projektu sudjelovali mještani, a u drugoj, tijekom 2021. godine, su u njemu sudjelovali stranci koji su obiteljski vezani uz Bol – bolski zetovi, nevjeste i djeca iz miješanih brakova koji svi žive u inozemstvu. Oni na svom jeziku pozivaju svoje sunarodnjake da posjete Bol. Zanimljivo je kako su neki od njih, nadahnuti prvim objavljenim pričama, sami sebe snimali i dostavljali te snimke turističkoj zajednici. Projekt “Naše bolske priče” prepoznala je i stručna javnost.
Promotivna kampanja, storytelling koji je pokrenula Turistička zajednica općine Bol je za svaku pohvalu. Osim što su aktivirali lokalnu zajednicu – što je samo po sebi od velikog značaja u promociji destinacije – sami storytelling dio je otočke kulturne baštine. Storytelling kao takav, odnosno vid promocije svakako bi trebao biti implementiran i na nacionalnoj razini, a TZO Bola primjer je kako se to može uspješno provesti.
– Mislim da je komunikacija koju radi Bol jedan od svijetlih primjera. Već je dobro poznat moj stav kako smatram da imamo puno toga reći na svjetskoj sceni, obzirom kako je naše iskustvo u turizmu ogromno, što nas čini kvalificiranijima od ostalih da u digitalnom dobu budemo lideri u turističkoj promociji destinacija, rekao je za boljani.info o projektu Domagoj Bebić, izvanredni profesor na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, predstojnik Odsjeka za stratešku komunikaciju i autor knjige “Cyberturist” o korištenju digitalnih medija u turizmu.
Turizam nije sam sebi svrha ako direktno ne podiže kvalitetu života lokalnog stanovništva i lokalne ekonomije. Ključna poruka ove kampanje je važnost zajedništva, jer bez toga nema niti autentičnog iskustva, a ono su Bolke i Boljani spremni s veseljem podijeliti. Želja im je da ih gosti prepoznaju, te od njih iz prve ruke čuju priče koje ne mogu pročitati niti u jednom časopisu, otkriju fantastične okuse domaće hrane i proizvoda, nauče ponešto o samoniklom bilju te da uistinu dožive ovo malo mjesto u svoj njegovoj ljepoti.
Članak preuzet sa turistickeprice.hr